„Během prvních dvou měsíců fungování nového systému MHD jsme vysledovali dva největší problémy. Jedním z nich bylo to, že zejména starší lidé se nesmířili s nutností přestupovat. Další problém se ukázal v tom, že ve špičkách docházelo ke zpožďování spojů a lidé potom nestíhali přípoje,“ uvedl místostarosta Havlíčkova Brodu Čeněk Jůzl.

Významné změny v městské hromadné dopravě v Brodě nastaly poprvé po dvaceti letech. Nový systém je založený na třech páteřních linkách, z nichž potom lidé přestupují na doplňkové linky do dalších částí města, jako je Žižkov, Výšina nebo Perknov. Právě přestupování se stalo terčem největší kritiky lidí.

„Hlavní novinkou je to, že ve špičce budou opět nasazeny přímé linky, které budou kroužit městem. Ten hlavní intervalový systém ale zůstane zachován, takže kdo bude chtít využít té rychlé dopravy, tak může jako dřív přestoupit na náměstí nebo u stavební školy,“ doplnil brodský místostarosta.

Nové okružní spoje linky číslo 2 zajistí přímé dopravní spojení na trase dopravní terminál – Žižkov – Výšina – Perknov. Naproti tomu dojde k částečné redukci spojů na stávajících přímých linkách 1, 3 a 22.

Od 4. března

Nové jízdní řády také prodloužily časy odjezdu jízdní doby některých spojů, aby nedocházelo k jejich zpožďování. Zlepšila se i návaznost MHD na odjezdy vlaků, a to zejména v ranních hodinách.

Nové jízdní řády vstupují v platnost 4. března. Lidé si je již teď mohou najít na stránkách města nebo na webu technických služeb. V tištěné podobě jim také přijdou do schránek jako příloha Havlíčkobrodských listů.

„Vytištěné kapesní jízdní řády si lidé také mohou přijít zdarma vyměnit za nové na kontaktních místech technických služeb nebo v kanceláři MHD. Stačí donést starý jízdní řád a dostanou za něj nový,“ upozornil Čeněk Jůzl.

„Věřím, že jsme lidem vyšli vstříc a že budou s novými jízdními řády spokojení,“ dodal na závěr.