Jak lezou dovnitř ti, co nemohou? Tak komentoval nedávno svůj nástup do vlaku na nádraží v Pohledu Luboš Hejkal a dodal: „Kdybych věděl, jak to tam vypadá, počkal bych si na autobus.“
Nové vozy RegioPanter jsou vybavené výsuvnou plošinou, která umožní cestujícím plynule vystoupit z vlaku na peron nebo naopak bez námahy z peronu nastoupit do vlaku. Jenže v Pohledu je staré nástupiště tak nízké, že pro některé cestující je nástup na plošinu vlaku problém. „Ta plošina je moc vysoko, špatně se na ni leze a nemáte se po straně čeho chytit,“ povzdechl si Hejkal.
Podobné zkušenosti má cyklista Zdeněk Adamec z Přibyslavi. Také on není s nástupem do nového vlaku moc spokojený. „Jinde nemám problém se s kolem dostat do vagonu pro cyklisty, ale v Pohledu musím kolo do vagonu vzpírat a nebo ho málem vyhodit, když chci vystoupit, naštěstí nejezdím sám a tak si pomůžeme navzájem,“ řekl. Že cestující někdy nejsou s nástupem do vlaku v Pohledu někdy spokojení, potvrdili Deníku i průvodčí, kteří soupravami jezdí.
Podle místostarostky obce Petry Dvořákové se o nádraží v Pohledu občas někdo zmínil. „Většina obyvatel Pohledu ale dává už přednost autobusu, zvlášť když začala fungovat Veřejná doprava Vysočiny. Autobus staví přímo v centru obce a cesta autobusem je mnohem pohodlnější než vlakem,“ řekla Deníku místostarostka.
Staré nádraží v Pohledu, stejně jako některá další venkovská nástupiště z dob minulých, už moderní dopravě nestačí. To moc dobře ví Správa železnic. A to je důvod, proč se chystá celé nádraží v Pohledu včetně peronů už letos kompletně přestavět. Potvrdila to Deníku Nela Eberl Friebová, vedoucí tiskového oddělení Správy železnic. Stane se tak v rámci modernizace trati z Přibyslavi do Pohledu.
Přestavbou projdou všechna nádraží. „Zastávka v Přibyslavi získá dosud chybějící podchod, celková rekonstrukce čeká rovněž zastávku Stříbrné Hory. Ve stanici Pohled se vybuduje nové nástupiště, přístupné podchodem s výtahy,“ sdělila mluvčí Friebová Deníku. Součástí stavby jsou také nezbytné úpravy nádražních budov. Takže nádraží v Pohledu bude podle Správy železnic vypadat úplně jinak a s nástupy do moderních vlaků už nebude problém.
Celá stavba bude probíhat při zachování jednokolejného provozu. Hlavní výluka začne letos v červnu, nejintenzivnější práce potrvají celý příští rok a částečně i v roce 2026. Cena stavby je skoro tři miliardy korun. Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled bude spolufinancována Evropskou unií.