Rušno na silnici první třídy číslo 38 bylo hned v úterý 30. dubna. Pro některé řidiče byly stavební práce a omezení provozu nemilým překvapením a dávali to najevo. Důvodem úprav, které nyní výrazně omezují provoz, je stavba přechodu pro chodce s novou světelnou signalizací na silnici, po které vede severovýchodní obchvat města. „Komunikace I/38 je zúžená pouze na dva jízdní pruhy pro každý směr jízdy.  Na silnici I/38 je umístěna světelná signalizace, která bude řídit provoz opravovaným úsekem. Z ulice Kyjovská nebude možné vyjíždět na silnici I/38, část ulice je jednosměrná ve směru k ulici Konečná,“ informoval řidiče Martin Stehno vedoucí odboru dopravy městského úřadu v Havlíčkově Brodě.

V současné době tady šoféři potřebují velkou dávku opatrnosti a tolerance. V místě stavebních prací projíždějí nejen řidiči v obou směrech po severovýchodním obchvatu, kde se u semaforů tvoří kolony. Ale jezdí místem i auta z lokality Pod Kyjovskou, kde je čtvrť rodinných domků, garáže a průmyslová zóna. V úterý 30. dubna, kdy na komunikaci Pod Kyjovskou vyjela i silniční fréza, to byl pro některé řidiče stres. „Nevidíš značku ty..,“ ozvalo se z nejednoho auta.

Pro řidiče Luboše Šimka, který mířil s dodávkou právě do průmyslové zóny Pod Kyjovskou, byly stavební práce na silnici nemilým překvapením. „Já vůbec netušil, že se tady kope. Nejsem z Brodu, nevím, jak se dostanu dovnitř a ven,“ postěžoval si. Podobně to cítil místní šofér Petr Blažek. „Frézovat silnici za plného provozu, koho to napadlo, proboha,“ prohlásil.

Opravy a omezení v Kyjovské ulice v Havlíčkově Brodě | Video: Deník/Štěpánka Saadouni

Na to, aby řidiči odbočující do zóny Pod Kyjovskou projeli úsekem bez nehod dohlíželi v době frézování komunikace dělníci stavební firmy. Nadšení nebyli. „Není to jednoduché, některá auta ignorují značky nebo je snad řidič nevidí,“ povzdechli si jeden z dělníků.

O vybudování semaforu na Kyjovské se mluví ve městě víc než dva roky. „Protože Kyjovská se mění v průmyslovou zónu, někteří řidiči projíždějí přímo přes obchvat, a to může být při dopravní špičce nebezpečné. Semafor je potřeba,“ řekl naposledy Deníku havlíčkobrodský místostarosta Libor Honzárek.

Semafor na Kyjovské je v pořadí už druhý, první je v provozu od loňského podzimu na výjezdu od rybníka Cihlář.

Podle Honzárka nechce město řidičům ztrpčovat život. Je to ale nutnost, s ohledem na dopravní zátěž, která severovýchodní obchvat postihla v okamžiku, kdy se otevřel jihovýchodní obchvat města.

Na Kyjovské přibude kromě semaforu přechod pro chodce přes severovýchodní obchvat. Kritický úsek měří 44 metrů, zde se silnice rozšíří a podél ní povede nový chodník ze zámkové dlažby. Náklady, které se budou pohybovat okolo 8,5 milionu korun zaplatí město. Semafor začne fungovat ve druhé polovině letních prázdnin.