Úterní kontrolní den totiž ukázal, že vlivem technologických přestávek a postupů, dojde k mírnému zpoždění. Most by nově měl být otevřen až 13. listopadu.

„Rekonstrukce probíhá dle plánu a žádné větší komplikace se zatím nevyskytly. Mírné zpoždění dokončení mostu nastalo vlivem složité rekonstrukce a technologických postupů," uvedl stavbyvedoucí Moris Réman z dodavatelského sdružení Habau CZ. Ten dodal, že aktuálně na mostě probíhá dokončení opěrné stěny a zásypy. „Následně ještě musíme dodělat obrubníky, chodníky, asfalt a závěrečné úpravy terénu," vysvětlil Réman. Podle něho bude také důležitý 2. listopad, kdy se budou dělat izolace a je potřeba, aby bylo dobré počasí. „Myslím si, že do 13. listopadu bychom měly být hotovy a most zcela otevřeme," konstatoval Réman.

Posunutím termínu otevření mostu se ani nic nemění pro město. Podle Martina Stehna, vedoucího odboru dopravy brodské radnice, je totiž smlouva mezi dodavatelem stavby a hlavním investorem, tedy Ředitelství silnici a dálnic ČR, uzavřená až do konce listopadu. „Jediné co se posunulo, je termín uzavírky. Do konce listopadu budou v okolí mostu ještě probíhat drobné opravy, rekonstrukce či úklid staveniště," popsal Stehno s tím, že most by měl v tu dobu být již zcela průjezdný. Případné sankce či jiné postihy dodavatelské firmy by nastaly až v případě, že by nedodrželi stanovený termín ve smlouvě, tedy 30. listopad.

Po opravovaném mostě také každý den do práce jezdí i řidič Miloš Navrátil z Havlíčkova Brodu. Podle něho je vidět, že se na mostě neustále pracuje a jsou vidět konkrétní výsledky. „Bohužel si občas musím postát v nějaké koloně, které se tvoří především v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní špička," řekl Navrátil. Ten podotkl, že největší kolony se tvoří především směrem do centra. „Auta někdy stojí až nahoře u brodských kasáren či u značky. Naštěstí je semaforový interval celkem dlouhý, takže projede hodně aut," nechal se slyšet Navrátil.

Oprava silničního mostu v havlíčkobrodské Humpolecké ulici, po které vede frekventovaná výpadovka ve směru na Humpolec a dálnici D1 a pod níž současně vede i železniční koridor Brno – Praha, byla zahájena již v březnu.

„Opravu mostu, která přijde na třicet osm a půl milionu korun, jsme připravovali již od roku 2011, a to na základě závěrů hlavní technické prohlídky mostu. Vyplynulo z nich, že stavební stav spodní i nosné konstrukce mostu je špatný," uvedla již dříve ředitelka Ředitelství silnic a dálnic Jihlava, Marie Tesařová. Ta dodala, že byl proveden i detailní diagnostický průzkum, na základě kterého bylo rozhodnuto o způsobu a rozsahu opravy mostu.

Od začátku stavby se především mluvilo o dopravních kolonách, které by se v jejím důsledku mohly tvořit. Praxe však potvrdila, že kolony se tvoří pouze v dobách dopravních špiček.