To je podle starosty Havlíčkova Brodu Jana Tecla (ODS) nejdůležitější, aby oprava silničního mostu v havlíčkobrodské Humpolecké ulici proběhla co nejjednodušeji. Rekonstrukce frekventované výpadovky na Humpolec, dálnici D1 a železničního koridoru začala již začátkem března bez výraznějších omezení. Ty totiž teprve přijdou v následujících měsících, přičemž stavba by měla být dokončena do konce října.

„Již od 7. dubna do 10. května dojde k uzavření levé poloviny mostu od centra Havlíčkova Brodu, a to z toho důvodu, že na mostě začnou přípravné práce pro stavbu mostního provizoria. Doprava tak bude řízena kyvadlově pomocí semaforů," uvedla na včerejším setkání s občany zástupkyně Ředitelství silnic a dálnic ČR Františka Revúcká. Ta dodala, že nejproblematičtější den pro Havlíčkův Brod bude nedělní dopoledne 10. května od 8 do 12 hodin, kdy dojde k úplné uzavírce mostu. „Uzavírka potrvá pouze čtyři hodiny, a to z toho důvodu, aby se mohlo položit mostní provizorium, po kterém se bude do konce stavby projíždět," konstatovala Revúcká. Ta podotkla, že objízdné trasy povedou směrem od Humpolce přes Šmolovy, Lípu a Svatý Kříž 
a obráceně od Havlíčkova Brodu směrem na Jihlavu přes Svatý Kříž a Květinov.

„Druhý den, tedy v pondělí 11. května se most uzavře a až do 3. září se bude projíždět kyvadlově po mostním provizoriu," vysvětlila Revúcká. Ta dále pokračovala, že rekonstrukce mostu se dotkne i železniční dopravy, kdy většina výluk proběhne v nočních hodinách. „Vlaky směrem na Prahu budou jezdit bez výraznějších omezení, jelikož jedna kolej bude neustále v provozu," ujistila veřejnost Revúcká.
Místostarosta Havlíčkova Brodu Libor Honzárek (TOP 09) společně se starostou města Janem Teclem však včera několikrát zdůraznili, že dopravní zácpy a kolony aut se bohužel dají očekávat. „Naší hlavní prioritou je především to, aby se neopakoval loňský rok, a to hlavně totální kolaps hlavní křižovatky v centru města," uvedl Honzárek. Ten dodal, že se opakovaně snažili nalézt jiné způsoby řešení, především pak objízdných tras. „Silnice na Humpolec a dálnici D1 je jedinečná a bohužel žádné jiné objízdné trasy nejsou," konstatoval Honzárek. Ten podotkl, že i z toho důvodu, aby v centru města nedošlo k totálnímu dopravnímu kolapsu, bude semaforový interval z centra města dvakrát až třikrát delší než z opačného směru. „Pokud se utvoří kolony aut od Šmolov, není to až takový problém, jako když se ucpe centrum Havlíčkova Brodu," zdůraznil Honzárek.

Brodu se vyhněte

„Již v Humpolci a stejně tak v Havlíčkově Brodě bude několik dopravních značek, které řidiče budou informovat o dopravním omezení. Pro všechny řidiče tak bude nejlepší, když se pokud možno již dopředu vyhnou Havlíčkovu Brodu a zvolí jinou trasu," řekl starosta Tecl s tím, že jako řidič kamionu by již dopředu volil jinou trasu a vyhnul se tak dopravní zácpě.

Mostní provizorium počítá i s chodci, kdy zhotovitel postaví speciální lávku pro pěší. „Stejně tak doprava, zásobování či jiné služby nejen v Humpolecké, ale i v dalších přilehlých ulicích města budou probíhat bez omezení," potvrdil na včerejší besedě havlíčkobrodský vedoucí odboru dopravy Martin Stehno. Ten dodal, že lidé, kteří bydlí v okolí mostu, budou průběžně formou letáků informováni o nočních pracích a dalších podrobnostech, které by mohly rušit noční klid.

Samotná rekonstrukce mostu tak potrvá více než pět a půl měsíce, přičemž kompletní realizace projektu včetně úpravy terénu a demontáže mostního provizoria by měla trvat sedm měsíců. Sdružení tří stavebních firem Most Havlíčkův Brod, které vyhrálo v roce 2012 výběrové řízení, si staveniště převzalo již koncem února. Nový most by pak podle plánů měl být postaven do konce října tohoto roku. Stavební práce si vyžádají investici okolo dvaatřiceti milionů korun.