Například malé sídliště naproti Střední průmyslové škole stavební na Jihlavské ulici. Jitka Bauerová, která tam bydlí, je už dlouho nespokojená se systémem parkování. „Aut hodně, míst málo. Navíc na místech pro nás stojí často úplně cizí. Třeba dodávky, které zaberou skoro dvě místa. Stačí, když vyjedete z parkoviště na půl hodiny a máte místo obsazené. Odjedete na víkend a když se vrátíte v neděli večer, nemáte kde parkovat,“ stěžuje si.
Přitom hned naproti přes silnici u stavební školy je parkoviště. Jenže tam se podle Bauerové platí a to se každému nelíbí. Například obyvatelé podobného sídliště V Rámech mají parkovací karty, které jim mají zajistit nárok na parkovací místo. Lidé ze sídliště na Jihlavské nemají nic. „Kdysi u nás chtěli stavět sportovní hřiště. Protestovali jsme, že ho nechceme. Psali jsme petici. Podepsalo ji 95 procent lidí. Že by bylo rozumnější postavit tady parkoviště, protože aut přibývá. Jenže jsme nepochodili. Tak tu máme hřiště, které je většinu dne prázdné a minimum míst k parkování,“ zdůraznila Bauerová.

Město Havlíčkův Brod má zpracovanou podrobnou mapu nového systému parkování, ale ta se omezuje na centrum Brodu a okolní ulice. A to je podle Jitky Bauerové špatně.
Podobné zkušenosti s parkováním má na Jihlavské i celník Richard Zeman. „Pro tolik bytových domů je málo místa na parkování. Navíc nám parkovací místa zabírají třeba studenti z protější stavební školy, kterým se nechce platit parkování v řádu několika korun. Cizí auta u nás stojí i do pěti odpoledne. Když přijedete ve tři z práce, nemáte kde parkovat. Po noční směně to samé. Nemáme ani parkovací karty, abychom si svoje místo obhájili,“ prohlásil.
Parkování u nádraží
Další problematickou zónou je podle řidičů svátečních i profesionálních lokalita kolem autobusového a vlakového nádraží. „Projet tudy je problém. Auta parkují tak, že spíš na silnici překážejí. Do toho jezdí dodávky, autobusy, taxíky. Tohle by měl také někdo řešit,“ postěžoval si profesionální řidič Luboš Šimek.
Řešit parkování ihned a v celém Brodě podle místostarosty Libor Honzárka technicky není možné. „Aktuálně řešíme dopravní zátěž tam, kde je to nejhorší. To je centrum města. Až se podaří zklidnit centrum, mohou přijít na řadu postupně další místa,“ vysvětlil Deníku. Podle starosty Zbyňka Stejskala je parkování v centru pilotní projekt. „Prosíme o trpělivost. Když se projekt v centru nepodaří, vrátíme systém zpět. Když uspějeme, můžeme pokračovat dál. Máme už připravený projekt na kompletní změny dopravy třeba na Výšině, ale nelze řešit parkování v celém Brodě hned,“ zdůraznil.

I podle zastupitele Jana Schwarze je celý Brod na začátek velké sousto. „Brod změny v parkování potřebuje. Někde se začít musí. Dejme ale tomu projektu čas. Ten ukáže, jak byl návrh rozumný,“ řekl Deníku. Jak upřesnil, důležitá je osvěta. „Tu radnice už dělá. Ve středu 20. září je veřejná beseda na toto téma. Tam se mohou obyvatelé Brodu ptát na to, co je zajímá. Protože vše je v lidech,“ dodal zastupitel.