„Cyklostezka povede po levé straně směrem od centra města. Bude široká 3,8m a téměř v celé své délce bude rozdělena do dvou částí. Pruh z asfaltobetonu bude určen pro cyklisty, pás ze zámkové dlažby budou využívat chodci,“ informovala mluvčí městského úřadu Alena Doležalová.

„Již delší dobu jsme zaznamenávali stížnosti občanů na dlažbu na dotčeném chodníku v ulici Masarykova, která je již za hranicí své životnosti. Smíšená cyklostezka zajistí komfort nejen pro cyklisty, ale také pro pěší, kteří budou chodit po zbrusu novém chodníku,“ upřesnil místostarosta města Havlíčkův Brod Libor Honzárek.

Obyvatelé okolních domů ale stavbu přijímají s rozpaky a vrtí nad ní hlavou s tím, že jsou to vyhozené peníze. Už před dvěma lety, kdy brodská radnice s návrhem cyklostezky přišla, si Michal Valenta, předseda představenstva bytového družstva, které zde vlastní čtyři domy do médií postěžoval, že chodník se stane velice nebezpečným, protože cyklisté jedoucí od nového hřbitova dolů, nebudou respektovat přiměřenou rychlost. Vadilo mu rovněž, že se kvůli cyklostezce musejí pokácet i urostlé stromy.

„Opravit chodník, ano souhlasím, ale proboha proč cyklostezka? Vždyť povede odnikud nikam, je tak prudce do kopce, že po ní běžný cyklista sotva pojede. Zkrátka je na to asi zas nějaká dotace z evropských fondů, tak se musí čerpat za každou cenu. Podobná hrůza je na druhém konci Brodu na výpadovce Jihlavské. Tahle cyklostezka je ukázkou toho, jak dotace vedou k plýtvání a budování nesmyslů,“ posteskl si jeden z chodců, Karel Semerád.

Podle názoru obyvatel Masarykovy ulice jedním z důvodů snaha radnice zaplatit opravu chodníku na Masarykově ulici z dotací EU. Obyčejnou opravu by totiž muselo hradit samo ze svého rozpočtu, stejně jako tomu bylo na druhém konci Brodu na Jihlavské ulici. I tato stavba cyklostezky byla hojně kritizovaná, ale místostarosta Honzárek tehdy omítl, že by za budováním cyklostezky stály dotace. „Žijeme v absurdním světě. Aby se opravil chodník, vybuduje se ještě cyklostezka, kterou nikdo nechce. Kdyby radši páni radní postavili cyklostezku do Perknova,“ konstatoval další z chodců, Tomáš Doležal. „Tyhle řečí kolem cyklostezky, nejsou o tom, že by těm lidem objektivně něco vadilo. To je prostě patologická snaha překážet všemu a všem. Já cyklostezku kolem Masaryčky naopak chci,“ vyjádřil se naopak třetí z procházejících, Jiří Žáček

Stavební práce na chodníku v Masarykově ulici, které nelze provádět za provozu, se podle mluvčí městského úřadu bohužel neobejdou bez omezení pro chodce. Náhradní trasa pro pěší vede souběžnou ulicí Šubrtova.

V nejsložitějším úseku od benzinové pumpy OMV po parkoviště u hřbitova nelze z důvodu technického řešení zvolit jinou cestu než směrem na Lázničkovu stráň a vodárnu. Na hřbitov se pěší dostanou zadní bránou. Přímo ke hřbitovu je možné dojet i městskou hromadnou dopravou, viz jízdní řády linky č. 8 a 9.  „Dodavatelská firma přislíbila, že nám v případě příznivých podmínek předá úsek od benzinové pumpy ke hřbitovu do předčasného užívání už ve druhém srpnovém týdnu,“ dodal místostarosta Libor Honzárek.  „Celkové náklady na vybudování smíšené cyklostezky činí 15 milionů korun. Město na tuto stavbu získalo dotaci z evropských fondů ve výši 90 procent, tedy zhruba 13,5 milionů korun. Zbývající 1,5 milionu uhradí radnice ze svého rozpočtu,“ upřesnila Doležalová.