Stavba vyjde na zhruba dvaaosmdesát milionů korun bez DPH. „Myčka bude v maximální míře spořit vodu, protože bude až z osmdesáti procent využívat vodu recyklovanou. Přispěje tím ke zlepšení ekologické údržby vozidel v regionu,“ popsal místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.
Myčka bude fungovat po celý rok. „Zvýší se tak i kapacita mytí,“ doplnil Kraus.
V letech 2023 a 2024 zároveň dojde k velké modernizaci vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Domov tu najdou nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě nich bude myčka čistit i další osobní vozy a hnací vozidla.
V současnosti cestují vlaky na mytí do prostor postavených v roce 1870. „Nová myčka za jeden den zvládne umýt minimálně pětadvacet vozidel. Hala bude dlouhá sedmašedesát metrů a na šířku bude měřit přes osm metrů. S výstavbou haly upravíme i příslušné kolejiště,“ přiblížil mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.