Ťok totiž v úterý navštívil Havlíčkův Brod, kde se setkal s představiteli města a společně jednali o výstavbě jihovýchodního obchvatu.

„Z těch sedmi posledních vlastníků jsou bohužel dva až tři majitelé problematičtí, jelikož si myslí, že mohou klást extrémní požadavky," uvedl Ťok. Ten podotkl, že nabídka ŘSD byla více než štědrá. „Pozemky se vykupují za šestnáctinásobek odhadní ceny. Ke všem majitelům se již od začátku chováme naprosto stejně," dodal Ťok s tím, že u zmíněných případů dojde pravděpodobně k procesu vyvlastnění.

Ministr dopravy si také během včerejšího jednání pochvaloval výbornou spolupráci s městem. „Jakmile se vyřeší poslední pozemky, nic nebrání tomu, aby bylo vydáno stavební povolení a mohli jsme začít stavět," konstatoval Ťok.

Celkem na trase budoucího obchvatu leží okolo sta pozemků, které bylo potřeba vykoupit. Havlíčkobrodská radnice již dříve uvedla, že je rovněž připravena lidem nabídnout směnu pozemku za jiný stejné kvality a velikosti.

Město nepodporuje žádné spekulace

Podle místostarosty Havlíčkova Brodu Čeňka Jůzla (KDU–ČSL) totiž mnoha majitelům jde více o pozemky než o peníze.

„Lidé na těchto pozemcích hospodaří a dostávají dotace na pěstební činnost. Z toho důvodu jsme připraveni na směnu pozemků, přičemž rozhodně nebudeme podporovat žádné spekulace ani jiné výhody," zdůraznil již dříve Jůzl s tím, že konečné slovo bude mít samozřejmě zastupitelstvo města.

Nová přes čtyři kilometry dlouhá silnice má vést od výpadovky na Žďár nad Sázavou a Pardubice směrem k Jihlavě a dálnici D1. Na obchvatu vznikne celkem jedenáct mostů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Na obou koncích pak budou kruhové objezdy.

„Od nového obchvatu si slibujeme především to, že odvede tranzitní dopravu z centra města, zejména pak z přetížené Masarykovy a Žižkovy ulice, po kterých denně projedou až tisíce aut," uzavřel starosta Havlíčkova Brodu Jan Tecl (ODS).