Pod možná trochu krkolomným názvem se skrývá inovace vnitřních prostor samotné služebny. „Jde o to, aby se lidé, kteří sem přijdou řešit svoje záležitosti, tady cítili dobře a vyhýbali se tak stresovým situacím," konstatoval vedoucí oddělení Jarmil Ronovský. Právě první kontakt s policejním prostředím je prý často velmi důležitý.

Kamery, ale také dětský koutek

Nové prostory kontaktního centra jsou tedy vedeny v moderním a příjemném provedení, vybaveny moderním nábytkem.

Navíc jsou uzpůsobeny tak, aby veřejnost nepřicházela do styku se zadrženými osobami, mají bezbariérový přístup a jsou monitorovány kamerovým systémem.  A příjemnou zprávou je i fakt, že je tady dokonce i dětský koutek.

„Vypadá to tu opravdu krásně a jsem ráda, že se celý projekt zdárně podařil. Věřím, že to napomůže i spolupráci místní policie s radnicí, která je už tak na velmi dobré úrovni," uvedla spokojeně starostka Chotěboře Eliška Pavlíková.

Renovace, při které zdejší služebna tedy získala třeba novou vstupní halu, nebo chcete-li recepci, či jednací místnost vyhrazenou pro řešení konkrétních situací, však nebyla v rámci Kraje Vysočina jediná.

Ve středu byla otevřena Kontaktní a koordinační centra, která jsou všechna vyladěna do jednotného designu také v Třešti, Pacově, Třebíči a Bystřici nad Pernštejnem.

Tím byla završena třetí fáze výstavby podobných prostor po celém kraji, které si vyžádaly investice za zhruba 23 miliónů korun. „Ale 85 procent nákladů bude uhrazeno z fondů Evropské unie," podotkl včera ekonomický náměstek krajského policejního ředitele Miloslav Klodner.

Chotěboř je tak po Havlíčkově Brodě druhým městem z okresu, které takovým centrem na oddělení Policie České republiky disponuje.
Na další menší policejní služebny se však kvůli nedostatku prostředků už nedostane.

„Některá menší oddělení sice nemají status těchto center, jejich prostory jsou ale uzpůsobeny tak, že se od nich příliš neliší. Takovým příkladem je třeba Přibyslav," dodal Klodner.