Potvrdila to ředitelka jihlavského Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Marie Tesařová.

Most je součástí hlavního tahu I/34, který směřuje i k dálnici D1 u Humpolce, a denně přes něj přejedou tisíce aut. Kvůli opravám se tímto místem od jara dalo projíždět jen kyvadlově jedním jízdním pruhem. Řidiči museli čekat hlavně při příjezdu do města. „My jsme se toho obávali. Mysleli jsme, že to bude horší, než to nakonec bylo," řekl havlíčkobrodský místostarosta Libor Honzárek. Fronta aut se někdy táhla přes dva kilometry až do vsi Šmolovy, podle Honzárka to ale byly spíš jen výjimečné případy.

Most v Humpolecké ulici, který překlenuje vlakovou trať, byl podle ŘSD ve špatném technickém stavu. Opravovat se měl už minulý rok, ale kvůli loňské rekonstrukci dalších důležitých silnic v Havlíčkově Brodě ředitelství tuto akci s náklady přes 30 milionů korun bez DPH o rok odložilo.

Podle údajů na krajském webu byla dopravní omezení na mostě ohlášena od poloviny dubna do konce října, práce se ale o něco protáhly.
Bez problémů ale zřejmě nebude doprava v Havlíčkově Brodě ani v příštím roce. Kraj tam ve spolupráci s radnicí plánuje stavební úpravy u nejvytíženější křižovatky, jíž podle Honzárka denně projíždí přes třicet tisíc aut. Při opravě mostu u této křižovatky v ní mají být zároveň vytvořeny dva nové odbočovací pruhy. „Nemůže se to obejít bez komplikací, ale potom bude průjezd křižovatkou daleko komfortnější," uvedl místostarosta.

Podstatné zlepšení dopravní situace si ale město slibuje až od stavby další části obchvatu, již radnice prosazuje léta. Nový, přes čtyři kilometry dlouhý úsek silnice první třídy má vést od výpadovky na Žďár nad Sázavou a Pardubice v trase směřující k Jihlavě. ŘSD teď pro tuto stavbu začalo vykupovat pozemky.