V tiskové zprávě to uvedl náměstek hejtmana Libor Joukl. Most byl kvůli rekonstrukci neprůjezdný od poloviny května. Náhradní trasy byly vyznačeny pro řidiče i pro chodce. Nová mostní konstrukce je širší a díky tomu v křižovatce přibyly odbočovací pruhy. Náklady stavby převýšily třicet milionů korun.

„Rekonstrukce mostu odstranila jeho nevyhovující stav a zvýšila únosnost," uvedl Joukl. Nové odbočovací pruhy do projektu prosadila radnice, slibuje si od nich lepší průjezdnost křižovatkou. Jedním z pruhů budou auta sjíždět na krajskou silnici II/150, která vede po mostě, z hlavního tahu od Jihlavy. Druhý pruh umožní z této krajské silnice rychlejší nájezd na I/38 v ulici Masarykova.

Světelnou křižovatkou podle údajů města při běžném fungování denně projíždí necelých třicet tisíc vozidel. Největší část nákladů spojených s rekonstrukcí mostu platí Kraj Vysočina. O zbývající se dělí město s Ředitelstvím silnic a dálnic.

Další dvě silniční stavby budou podle kraje na přelomu září a října dokončeny ve Velké Bíteši a na Jihlavsku. Ve Velké Bíteši bude 30. září zprovozněna nová okružní křižovatka u náměstí, která vznikla při rekonstrukci silnice v ulici Na Valech. Na Jihlavsku předají stavbaři 4. října do předčasného užívání opravenou silnici mezi Zvolenovicemi a Novou Říší. Opravy 5,3 kilometru vozovky trvaly půl roku.