V důsledku odstávky elektrické energie totiž nefungovaly, a to po dobu asi čtyř hodin, semafory na nejfrekventovanější křižovatce. Na příjezdech od Jihlavy, Humpolce, Kolína, Chotěboře i Ždírce nad Doubravou se proto vytvořily dlouhé  a jen velmi pomalu popojíždějící kolony aut. Na vzniku kolon se ale samozřejmě podepsala i mnohá dopravní omezení, která platí v souvislosti s dopravními stavbami, jež v Havlíčkově Brodě probíhají na několika místech současně.

„Řízení dopravy se proto ujala policie. Přímo v křižovatce se střídaly dvě dvojice policistů," řekl šéf havlíčkobrodského dopravního inspektorátu David Hospodka.  „Vše v rámci možností zvládali, situaci jim ale komplikovalo svedení dopravy do jednoho jízdního pruhu výše v Masarykově ulici, kde probíhá další etapa opravy silnice," konstatoval Hospodka.

Průjezd Havlíčkovým Brodem se včera řidičům řádně protáhl.  Na páteřní průtahové komunikace, kterými jsou ulice Masarykova a Lidická,  se jen s velkými obtížemi dostávala  vozidla jedoucí z centra. Kritická byla především situace na křížení Masarykovy a Chotěbořské ulice.

Místo 15 minut dvě a půl hodiny

„Jezdím do Havlíčkova Brodu do práce z Horní Krupé.  Obvykle mi to trvá tak patnáct minut. Včera jsem ale na těch pár kilometrech strávila dvě a půl hodiny. Samozřejmě, že jsem přijela pozdě," zlobila se Helena Nováková. Obdobně reagoval i řidič František Uhlíř. „V tom horku to bylo prostě šílené. Nechápu, proč tady neplatí alespoň několikahodinová absolutní uzávěra pro kamiony, které jen Brodem projíždějí. Kdyby nesměly dočasně do města, všem by se určitě ulevilo. Kromě toho je nezbytně nutné, aby řidiči navzájem k sobě byli vstřícní a především si situaci usnadňovali důsledným zipováním," zdůraznil Uhlíř.

Společnost Eurovia CS, která je pro jihlavské ředitelství Silnic a dálnic dodavatelem rekonstrukčních prací v Masarykově ulici, se snaží tempo oprav maximálně urychlit.

„Oproti původnímu plánu zvládáme práce rychleji. Třetí etapa, která byla zahájena v pondělí,  začala skoro o měsíc dřív, než stanovil  původní termín," uvedla mluvčí společnosti Iveta Štočková. Ta dodala, že v rámci uvedené etapy bude opraven úsek dlouhý 431 metrů. „Jde o úsek  ohraničený křižovatkou ulic Masarykova a Sídliště Pražská a křižovatkou Masarykova – Havlíčkova," upřesnila Štočková. Třetí etapa bude podle ní rozdělena do dvou fází. „V té první povede provoz v levé polovině vozovky střídavě oběma směry. V průběhu víkendových oprav kanalizačních přípojek uličních vpustí bude doprava řízena semafory. Během uzavírky nebudou moci řidiči odbočit do Husovy ulice k nemocnici, ani z ní vjet na Masarykovu ulici. První fáze bude trvat do poloviny července. V srpnu začne druhá fáze a   provoz bude sveden do pravé poloviny vozovky. Kromě Husovy ulice se řidiči nedostanou ani do ulice Sídliště Pražská. Veškeré práce budou ukončeny v srpnu," poznamenala Štočková.

Také havlíčkobrodská radnice se snaží v maximálně možné míře apelovat na dodavatele svých dopravních staveb, aby práce provedly v co možná nejkratších termínech. Její vedení kromě toho opakovaně vyzvalo řidiče, aby se v létě Havlíčkovu Brodu raději vyhnuli.