Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Původní přechody byly lepší

Chotěboř – Po výstavbě silničního průtahu městem přišla Chotěboř na náměstí o některé přechody pro chodce.

26.3.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Foto: Deník

Ty byly  nahrazeny místy pro přecházení. Ne všichni obyvatelé města jsou ale se stavem věcí spokojeni. Chtějí, aby se přechody vrátily zpět.

„Kam, případně na koho se obrátit? Kdo o takovém návrhu rozhoduje?" ptá se například Jakub Hájek, kterého zajímá, zda existuje způsob, jak do budoucna podobným úpravám zabránit.

Podle tajemníka městského úřadu Jiřího Fišery je  uváděná komunikace v majetku Kraje Vysočina.

„Závazné stanovisko k navrhovanému řešení vydává Policie ČR. Projekt  k průtahu městem byl schválen a bylo s ním zacházeno dle zákona. V průběhu stavebního řízení byly řešeny námitky či požadavky všech osob, které je podaly," informuje tajemník Fišera.

Současně doporučuje, aby se stěžovatelé s požadavkem na změnu stávajícího schváleného a již uskutečněného řešení obrátili na vlastníka komunikace, tedy na Kraj Vysočina, a požádali o vyjádření havlíčkobrodský dopravní inspektorát.

„Názory na nahrazení přechodu pro chodce místy pro přecházení zaznamenáváme ve městě kladné i záporné, a to jak ze strany chodců, tak řidičů. Bohužel, není možné vyhovět všem občanům. V případě, že někdo preferuje výhradně přecházení na přechodech pro chodce, jsou tyto v minimální vzdálenosti od míst pro přecházení, a jejich využití významně neprodlouží plánovanou trasu cesty," konstatuje Jiří Fišera.

Jak tajemník zdůrazňuje, bezpečnost přecházení vždy záleží na ukázněnosti všech účastníků provozu.

Přecházení na přechodech pro chodce není podle tajemníka Fišery stoprocentní zárukou bezpečnosti, protože chodci spoléhají na takzvanou absolutní přednost, ale tato není vždy respektována. Chodci si často neuvědomují, že i oni mají povinnost dbát na přechodu pro chodce na opatrnost.

.„Přechody pro chodce v lidech vyvolávají falešný pocit bezpečí a chodci snižují ostražitost při přecházení nebo si přednost vynucují náhlým vstupem do vozovky. Pak hrozí střet vozidla s chodcem, či náraz jiných vozidel do automobilu zastavujícího na kritickou vzdálenost," vysvětluje tajemník.  Chotěboř není jediné město na Vysočině, které se muselo rozloučit s některými silničními přechody, na něž byli občané léta zvyklí.

Přechody byly rušeny v Havlíčkově Brodě, Ždírci nad Doubravou, Přibyslavi, Krucemburku a mnoha dalších městech.

Dopravní inspektorát Policie ČR Kraje Vysočina (DI) začal už před dvěma lety posuzovat technické parametry všech stávajících přechodů pro chodce podle vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj  o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Tato vyhláška podstatně zpřísnila podmínky nejen pro výstavbu nových přechodů pro chodce, ale i pro již existující přechody. Přechody, které chtěla města zachovat, musely být upraveny podle nových norem, což znamenalo nemalé výdaje.

Přechody: Milionové investice

„Správci komunikací byli informováni. Některé přechody byly neosvětlené, nebo příliš dlouhé. Tyto přechody pro chodce nejsou bezpečné a neměly by se dál používat," vysvětlil dopravní inženýr Karel Kadečka.

„Jenom osvětlení jednoho silničního přechodu tak, jak jsou provedena například na Žďárské ulici, vyjde na 100 tisíc korun. Takto lze upravit asi pět přechodů. U dalších by bylo nutné vybudovat ostrůvky uprostřed komunikace. To ovšem vyžaduje i úpravu jízdních pruhů, nebo zřídit světelnou signalizaci. Zde se budou náklady na vybavení jednoho přechodu pohybovat v částkách kolem 0,5 milionu korun. Jsou to neradostné vyhlídky, řešení problému si vyžádá několikamilionovou investici," popsal konkrétní situaci například ve městě Ždírec nad Doubravou starosta Jan Martinec.  Letos se město Ždírec  pustí do rekonstrukce silničního přechodu na Brodské ulici.  na autora stavby vyhlásilo konkurz.

Autor: Štěpánka Saadouni

26.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
To mají za sebou fotbalisté Štoků (v modrém). Tentokrát na ně nestačil nováček z Rozsochatce, který si odvezl porážku 6:1.

Štoky deklasovaly nováčka z Rozsochatce

V čele skupiny Střed druhé ligy jsou už zase havlíčkobrodští hokejisté (v červených dresech). Tábor totiž klopýtl s Kolínem.

Bruslaři rozstříleli Medvědy a vrátili se do čela tabulky

Jak odpovídali politici ve vysočinském Deník-Busu

Vysočina - Přinášíme vám vyplněný dotazník politických špiček z Vysočiny. Takto politici odpovídali na naše otázky v Deník-Busu před volbami v pátek 13. října.

Politika je v kraji pánská jízda

Vysočina - Přehled lídrů nejsilnějších politických stran na Vysočině jednoznačně ukazuje na pánskou jízdu. Ženu mají ve svém čele pouze Zelení. Před čtyřmi lety přitom stálo v čele kandidátek v kraji hned několik žen. ANO táhla vzhůru dnešní eurokomisařka Věra Jourová, ODS vedla do parlamentu Jana Fischerová, ženy stály v čele kandidátek Zelených, Pirátů i zemanovců.

Nebezpečná silnice: Na tahu Jihlava - Havlíčkův Brod se zranilo čtrnáct lidí

Havlíčkův Brod, Jihlava - Hlavní silniční tah z Havlíčkova Brodu do Jihlavy se stal v pondělí kritickým místem. Během jediného dne tam došlo ke dvěma vážným dopravním nehodám. Zranilo se při nich 14 lidí.

Školní zahrada se změní v místo relaxace i vzdělávání

Havlíčkův Brod - „Pomáhám, protože chci", to je společné motto pro 72 hodin dobrovolných aktivit po celé ČR, které pomohou lidem, nebo přírodě v našem okolí. Již pátým rokem ji pořádá Česká rada dětí a mládeže.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení