Od září navíc začnou plnohodnotně jezdit i na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem. „Ze strany Správy železnic je nutné posunout neutrální pole trakčního vedení v zastávce Sázavka. V jeho současné poloze by nebyl možný rozjezd jednotky kvůli umístění sběrače proudu uprostřed soupravy,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.

Na Vysočinu dorazil třetí RegioPanter. Moderní elektrický vlak bude jezdit mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou a do Jihlavy.
Moderní vlaky pro Vysočinu: dorazil třetí RegioPanter, další budou o prázdninách

Jednotky RegioPanter mají kapacitu sto čtyřicet míst k sezení. „Jsou nízkopodlažní, klimatizované, mají moderní audiovizuální informační systém a díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům lze čas na cestě využít například k práci, studiu nebo sledování filmů,“ popsal mluvčí.

Ve vlaku jsou k dispozici také zásuvky na dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků nebo elektrokol. Samozřejmostí je prostor pro umístění kočárků nebo jízdních kol.

Kromě zmíněných RegioPanterů brzy vyjedou na tratě Vysočiny nové motorové jednotky RegioFox. Tyto vlaky budou poháněny motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umí jezdit i na biopalivo HVO. "Po dodání těchto jednotek budou všechny elektrické a více jak 85 procent motorových vlaků v Kraji Vysočina zajištěno moderními soupravami (RegioPanter, RegioFox, RegioSpider)?ů doplnil Kubát.