„Je to jedna z nejnáročnějších stavebních akcí letošního roku. Přinese nejen dlouho očekávané zlepšení bezpečnosti obyvatel této části města, ale bude připravena vést dopravu, až bude dostavěn obchvat,“ vysvětlil před začátkem prací starosta města Jan Tecl (ODS). Jak upřesnila mluvčí městského úřadu Alena Doležalová, město Havlíčkův Brod financuje přeložky inženýrských sítí, část dešťové kanalizace, chodníky, cyklostezky, veřejné osvětlení, parkovací stání a sadové úpravy. Celkové náklady budou činit zhruba 107 milionů korun město na své objekty uvolní z rozpočtu zhruba 46 milionů. Navíc podél ulice vzniká nová cyklostezka. Pro její výstavbu radnice zajistila pozemky.
Je potřeba zdůraznit, že Mírová ulice rekonstrukci potřebovala jako sůl. Vozovka byla děravá, chodníky v horní části ulice chyběly. Kvůli mohutným stromům měla dvě auta problém se navzájem vyhnout.
Mírová ulice je nyní z důvodu rozsáhlých prací úplně uzavřena, což znemožňuje obsluhu zastávek městské hromadné dopravy. „Na trase jezdí pouze jeden autobus v 7.15 hodin, který ráno sváží školní děti od bývalé restaurace Topírna,“ doplnil Lubomír Hepner z Technických služeb Havlíčkův Brod. Průchod Mírovou ulicí ale není jednoduchý. „Pro pěší je instalováno oplocení, zábradlí a provizorní 290 metrů dlouhá a jeden a čtvrt metru široká přístupová lávka včetně zábradlí. Zavedeno je provizorní osvětlení s jedenácti stožáry na úseku dlouhém 400 metrů,“ informovalo vedení města Havlíčkův Brod s tím že přístupy do nemovitostí budou zachovány po celou dobu rekonstrukce. Příjezdy k nemovitostem budou omezeny nebo znemožněny podle postupu stavebních prací. Obyvatelé okolních obcí Herlify a Termesivy se musejí smířit s objížďkou.
Stavební práce provádí firma M silnice. Podle vedení stavby jsou práce nyní v polovině. Došlo k přeložení kanalizace, dokončuje se vodovodní řad. Dělníci pracují na pokládce veřejného osvětlení a obrubníků podél budoucí silnice. Zároveň se u místní části Termesivy komunikace rozšiřuje. Konec bude asi 200 metrů za Havlíčkovým Brodem, kde se komunikace Mírová napojí na jihovýchodní obchvat. Pracuje se nejen na silnici, ale i pod silnicí blízko řeky, kde dělníci ukládají do země retenční nádrže k zadržení dešťové vody a budují se opěrné zdi.