Jak uvedla před zahájením prací mluvčí správy Kateřina Šubová, stavebních úprav se nakonec dočká i páté nástupiště.
Havlíčkův Brod je nejvýznamnějším dopravním uzlem na hlavní trase Praha – Brno. S modernizací nádraží, které dříve bývalo léta chloubou města, SŽDC začala zhruba před pěti lety. Nádraží v Brodě je po opravách nyní plně bezbariérové, což ocení zejména maminky s kočárky nebo vozíčkáři. „Na každé nástupiště vede výtah,“ pochvaluje si na Facebooku cestující Miloslav Čejka.
První práce na brodském nádraží sice v minulosti začaly, ale pak zůstaly na půli cesty. Úpravou prošla tehdy pouze nástupiště dvě a tři, další už ne. „Součástí modernizace je pokaždé obměna železničního svršku i spodku. Dále oprava osvětlení i izolace podchodu pro cestující a tunelu pro zavazadla,“ informoval o opravách mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Proč byla opravena jenom část nástupišť, vysvětlila následně mluvčí SŽDC Šubová tím, že tak náročné investice je třeba provádět po etapách. Komplikace způsobily přidělené evropské dotace. Nebylo jich tolik, aby se podařilo provést všechny opravy nástupišť najednou.
Ovšem SŽDC po ukončení oprav čtyř nástupišť plánuje pokračování, které bude náročné nejen do délky trvání, ale i finančně. Bude stát téměř dvě miliardy a půjde o modernizaci železniční stanice Havlíčkův Brod. Práce jsou plánovány na období let 2020 až 2022. V plánu je výměna kolejového svršku i spodku a zabezpečení v celé stanici. I na kolejích, které se využívají pro posun.
Modernizací projde i páté nástupiště a výpravní budova. „Železniční stanice Havlíčkův Brod má dlouhou a bohatou historii. První vlak vyjel ze stanice směrem do Jihlavy 21. prosince 1870. Roku 1898 byla připojena trať ve směru na Žďár nad Sázavou. V roce 1970 byla dokončena nová budova nádraží. Před jejím průčelím se nachází městské autobusové nádraží,“ informoval nedávno na odborné přednášce Lukáš Sobotka, vedoucí technického oddělení firmy Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a.s.