V obcích, kde běžně projede pár desítek aut denně je aktuálně situace zcela jiná. Řidiči totiž přišli na to, že nemusejí stavbu složitě objíždět, ale že existuje i polní cesta mezi zmíněnými obcemi.

„Cesta není kapacitně vůbec připravena. Není přeci možné, aby po účelové komunikaci projelo padesát aut za hodinu, a to včetně nákladních vozidel. Řidiči by měli využívat oficiální objízdnou trasu," řekla starostka obce Hradec u Ledče nad Sázavou Hana Hoskovcová.

Ta dodala, že řidiči ničí nejen cestu, ale i okolní přírodu. „Cesta vždy sloužila jen pro místní obyvatele. Využívali ji především hasiči, zemědělci či lesní správa. Běžně tam lidé chodili na procházky, což aktuálně bohužel není možné," posteskla si Hoskovcová.

Stejnou zkušenost má i starosta Ostrova Jan Rajdl. „Jde o zastavěnou oblast, u které je i dětské hřiště. Rád bych poprosil všechny řidiče, aby tuto cestu používali jen v nejnutnějších případech a dodržovali maximální povolenou rychlost, tedy třicet kilometrů za hodinu," nechal se slyšet Rajdl. Ten podotkl, že z obou stran je také nová asfaltová cesta, která je již nyní poškozena.

„Po cestě by rozhodně neměly jezdit kamiony, dodávky, karavany či poštovní a zásilková auta. Cesta lesem je kamenitá a již několikrát se stalo, že řidiči vlivem neopatrné jízdy prorazili olejovou vanu u svého vozidla. Díky tomu se jak k Hradci, tak i Ostrovu táhne po silnici olejová stopa. V blízkosti této cesty mají totiž obě obce své zdroje pitné vody. Právem se tak obáváme, aby nedošlo ke znečištění," zdůraznil Rajdl.

Hoskovcová také jednala s firmou, která oficiální objížďku značila.

„Nikdo jiný s námi bohužel nejednal," potvrdila starostka. Hlavním investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Podle mluvčího SŽDC Marka Illiáše vždy Správa železniční dopravní cesty projednává objízdnou trasu ve spolupráci s příslušným dopravním odborem v místě působnosti.

„Ten také vydává dopravní opatření. Objízdná trasa je pak řádně vyznačena. Jestliže si řidiči zkracují cestu po jiných komunikacích, není v kompetenci SŽDC tuto skutečnost nijak ovlivnit. V případě, že tato komunikace není například určena pro nákladní vozidla, je pak věcí dopravní policie, aby zjednala nápravu," vysvětlil Illiáš.

Podle mluvčí policie Kraje Vysočina Dany Čírtkové však policie na danou situaci v místě reaguje. „V nepravidelných intervalech tam policisté dohlížejí na chování řidičů, a to v rámci běžného výkonu jejich služby. Například v době konání hudebního festivalu Sázavafest ve Světlé nad Sázavou jsme byli v místech téměř nepřetržitě," uvedla Čírtková.

Dodejme jen, že železniční most v Ledči nad Sázavou sloužil dlouhých 113 let. Nový most bude mít především širší průjezdový profil a také vyšší nosnost. Úplná uzavírka silnice potrvá až do 13. září, od 14. září do 4. října se změní v částečnou uzavírku a silniční provoz bude řízen semafory. Ve dnech 5. a 6. října bude komunikace opět zcela uzavřena, a to proto, že dojde k historickému okamžiku, jímž se stane usazení nové konstrukce mostu. Po té bude do až konce října pokračovat částečná uzavírka komunikace.