Kurzu se účastní poprvé, v příštích letech by však ráda přijela znovu.

Co vás na tuto novinářskou školu přivedlo?

Našla jsem nabídku na internetu a velice mě zaujala. Sice jsem tu ze začátku nikoho neznala, ale opravdu se mi tu líbí a doufám, že tu letos nejsem naposledy.

Jaké zaměření jste si vybrala?

Ze začátku jsem se rozhodovala mezi tištěným zpravodajstvím a oborem PR-marketing. Ten jsem si nakonec zvolila.

Máte s novinařinou už nějaké předešlé zkušenosti?

To záleží na tom, jak se to vezme. Jeden rok jsem pracovala v PR-agentuře, ale zkušenost s psaním do novin zatím nemám žádnou.

Jaká je náplň vašeho zaměření v tomto kurzu?

Prozatím jsem si tu vyzkoušela poměrně dost různých činností. Psala jsem tiskové zprávy, navštívila tiskovou konferenci, moderovala besedu a právě teď točíme vánoční reklamu na Kofolu, kterou nakonec budeme prezentovat jako jeden z konečných výstupů tohoto kurzu.

Musela jste tu od svého příjezdu řešit nějaké problémy, například s technikou?

Ne, s žádnými problémy jsem se doposud nesetkala. Vše je zde od začátku perfektně připravené.

Chystáte se vyrazit na tuto školu i v příštích letech?

Pokud budu mít čas, tak přijedu ráda. Chtěla bych si vyzkoušet i jiné zaměření. Nejvíce mě v budoucnu láká tištěné a rozhlasové zpravodajství.

Škola nabízí některým studentům i možnost stáže v různých celostátních médiích. Přemýšlela jste, že byste se některé zúčastnila?

Samozřejmě bych v budoucnu nějakou takovou stáž velmi ráda zkusila, i když si nejsem jistá, zda bych splňovala všechny podmínky, které by jednotlivá média v požadavcích nastavila. Zkušenost by to však byla jistě zajímavá a nezáleželo by mi ani na tom, které médium by mi takovou stáž nabídlo.

Jan Štrobl