Kurzu se účastní poprvé, v příštích letech by však ráda přijela znovu.
Co vás na tuto novinářskou školu přivedlo?
Našla jsem nabídku na internetu a velice mě zaujala. Sice jsem tu ze začátku nikoho neznala, ale opravdu se mi tu líbí a doufám, že tu letos nejsem naposledy.
Jaké zaměření jste si vybrala?
Ze začátku jsem se rozhodovala mezi tištěným zpravodajstvím a oborem PR-marketing. Ten jsem si nakonec zvolila.
Máte s novinařinou už nějaké předešlé zkušenosti?
To záleží na tom, jak se to vezme. Jeden rok jsem pracovala v PR-agentuře, ale zkušenost s psaním do novin zatím nemám žádnou.
Jaká je náplň vašeho zaměření v tomto kurzu?
Prozatím jsem si tu vyzkoušela poměrně dost různých činností. Psala jsem tiskové zprávy, navštívila tiskovou konferenci, moderovala besedu a právě teď točíme vánoční reklamu na Kofolu, kterou nakonec budeme prezentovat jako jeden z konečných výstupů tohoto kurzu.
Musela jste tu od svého příjezdu řešit nějaké problémy, například s technikou?
Ne, s žádnými problémy jsem se doposud nesetkala. Vše je zde od začátku perfektně připravené.
Chystáte se vyrazit na tuto školu i v příštích letech?
Pokud budu mít čas, tak přijedu ráda. Chtěla bych si vyzkoušet i jiné zaměření. Nejvíce mě v budoucnu láká tištěné a rozhlasové zpravodajství.
Škola nabízí některým studentům i možnost stáže v různých celostátních médiích. Přemýšlela jste, že byste se některé zúčastnila?
Samozřejmě bych v budoucnu nějakou takovou stáž velmi ráda zkusila, i když si nejsem jistá, zda bych splňovala všechny podmínky, které by jednotlivá média v požadavcích nastavila. Zkušenost by to však byla jistě zajímavá a nezáleželo by mi ani na tom, které médium by mi takovou stáž nabídlo.
Jan Štrobl