„Kdo se zajímá o Formuli 1, tak určitě zaregistroval, že od letošní sezóny jsou Formule 1 doplněny ochranným rámem nad hlavou pilota. Tento rám je připevněn k monopostu na třech místech. Vpravo a vlevo za pilotem a jednou přímo před pilotem, tedy v jeho zorném poli,“ říká za vedení kroužku Petr Kotting.

Jak dodal, šikovným klukům z technického kroužku to nedalo spát. „Mluvili o tom, že takové řešení musí pilotům vadit ve výhledu. Vzpoměli si i na to jaké problémy měli rodiče na technické kontrole s autem, které mělo v místě výhledu řidiče trochu poškrábané čelní sklo a vzpěra před pilotem překáží mnohem víc než několik škrábanců. A tak přišli s nápadem, že by bylo lepší pokud by byl ochranný rám připevněn k monopostu po stranách,“ upřesnil Kotting.

Nejprve si vzali tužku a papír, později sedli k počítači a vytvořili návrh, který následně zaujal i presidenta ÚAMK Oldřicha Vaníčka. Řešení je v podstatě velmi jednoduché. Spočívá v tom, že by byl ochranný rám v přední části připevněn k monopostu v místě kde jsou zpětná zrcátka.

“Co to znamená pro piloty ? Měli by nad sebou ochranný rám, ale jeho vzpěry by nebránily ve výhledu jak je tomu u současného řešení. Vzpěry by byly v místech kde jsou dnes sloupky, které drží zpětná zrcátka,” vysvětlil Kotting.

V tomto případě je podle Kottinga ale třeba zdůraznit, že děti z technického kroužku Sedmička jsou jen žáci základní školy, nikoliv student technických oborů. Přesto obrazně strčí do kapsy mnohem starší kamarády a práce s 3D tiskárnou je pro ně hračka. Aktivně a s úspěchem se účastní různých technických soutěží na karjské I celostátní úrovni.