Jeho jednání se zástupci havlíčkobrodské radnice mělo jediné téma. A tím byl ve všech pádech skloňovaný jihovýchodní obchvat, jehož výstavba byla v loňském roce na základě rozhodnutí ministerstva dopravy, a to nejméně do roku 2025, z důvodu vysokých nákladů odložena. S tím se ale město odmítlo smířit.

„Přislíbil jsem poslankyni Janě Fischerové a starostovi Janu Teclovi, že se do Havlíčkova Brodu přijedu podívat, abych mohl situaci posoudit přímo na místě. Závažné, věcné a pravdivé argumenty, které jsem vyslechl, mě přivedly k přesvědčení, že budu schválení investičního záměru podporovat. Mohu slíbit, že budeme hledat rozumnou ekonomickou variantu, která umožní tuto stavbu během dvou až tří let připravit k realizaci", řekl  Stanjura.

Nižší výsledná cena

Předpokládaná cena obchvatu, který by měl být zhruba čtyři kilometry dlouhý, se pohybuje podle naposledy provedených propočtů kolem   1,32 miliardy korun. Jak zmínil Stanjura, ministerstvo v těchto dnech přepočítává náklady na úroveň roku 2013.

„Myslím, že výsledná částka bude z důvodu klesajících cen stavebních prací menší. Nutno říci i to, že následné vysoutěžené ceny jsou v poslední době mnohdy ještě o desítky procent nižší, než je ocenění podle projektové dokumentace," upřesnil Stanjura.

Havlíčkobrodská radnice o výstavbu obchvatu usiluje zhruba dvacet let. Město má dokonce z rozpočtu vyčleněno 55 milionů korun, kterými by zaplatilo jednu z mimoúrovňových křižovatek.

„Troufám si říct, že pro výstavbu obchvatu děláme a nadále budeme dělat maximum. Pokud se podaří schválit investiční záměr, jsme připraveni státu pomoci s vykupováním pozemků, čímž se proces přípravy urychlí," zareagoval starosta  Jan Tecl.

Poslankyně Jana Fischerová byla s výsledkem návštěvy ministra Stanjury v Havlíčkově Brodě spokojená.
„Věřím panu ministrovi, že stát bude s touto významnou investicí Havlíčkovu Brodu nápomocný, a že dojde k tolik očekávanému schválení tohoto investičního záměru," uvedla Fischerová.

Alena Doležalová, Libor Blažek