Upozornil je na to až reportér Deníku. „Je to špatný, protože spousta lidí, i těch starších, jsou zvyklí, že to v tuhle dobu autobus jezdí. Než bych sháněl něco náhradního, tak budu doma dřív pěšky,“ reagoval například cestující Jaroslav Bláha.

Do Prahy jely z Jihlavy tři autobusy plné nespokojených lidí, dva z nich vyjížděly od firmy Bosch Powertrain, největšího zaměstnavatele na Vysočině.
Premiér Fiala jel na Vysočinu, z Jihlavy do Prahy mířily autobusy demonstrantů

Obdobně na tom byla i žena, která chtěla využít hned první spoj po poledni směrem na Perknov. „Je to problém, když se člověk nemůže spolehnout na to, co je napsáno v jízdním řádu. Naštěstí tady není hodně sněhu, takže půjdu pěšky,“ komentovala situaci Milada Korčáková.

Jít pěšky museli i další cestující. Museli si ale dát pozor, aby po cestě někde neuklouzli. V tutéž dobu mezi polednem a jednou hodinou totiž stávkovali i řidiči sněžných pluhů, kteří po městě odklízejí sníh.

„Připojujeme se k výstražné stávce ohlášené Českomoravskou konfederací odborových svazů, protože nesouhlasíme s jednáním a postupy současné vlády. Nejely pouze tři linky, ostatní jezdily normálně podle řádu. Do stávky se zapojili například i pracovníci, kteří odklízejí sníh,“ vysvětlila předsedkyně odborů Technických služeb v Havlíčkově Brodě Monika Hermanová. Na otázku, jak velká je vytíženost linek, které nevyjely, nedokázala odpovědět.

Základní škola Švermova v pondělí provoz zrušila
Ve Žďáře se zapojili do stávky. Zavřené jsou školy, školky i jídelny

„Holt budu muset dávat pozor, abych někde neuklouzl,“ dodal cestující Bláha.

Ke stávce se například přidal i zkušený řidič autobusu Karel Stehno: „Je dobře, že se stávkuje. Vždyť vidíte, co se děje ve vládě,“ rozhovořil se řidič na lince číslo jedna. Podle něj je ale otázka, zda hodinová stávka vůbec k něčemu bude: „Já si spíš myslím, že ne. Podobnou stávku už jsem jednou zažil u jiného dopravce a nebylo to k ničemu. Teď se uvidí,“ říká Stehno a hned dodává, že by mělo stávkovat víc lidí.

Video: Ten kdo šel Havlíčkovým Brodem pěšky, musel dávat pozor, aby neuklouzl.

Zdroj: Deník/Roman Martínek

„Jako třeba ve Francii nebo Německu. Tam to zaříznou a nejede nic. Aspoň to k něčemu je,“ míní Karel Stehno, který jezdí už šestnáct let. Pokud jde o peníze, tak nejlépe se prý měl první dva tři roky.