Hlavním přínosem dopravníku, který vede pět metrů nad silnicí  do Havlíčkova Brodu, je snížení rizika při manipulaci se skleněnými výrobky. Skladové prostory sklárny jsou totiž právě za touto komunikací. „Doteď jsme museli zboží převážet nákladní automobilovou dopravou a neustále se tady točila dvě auta, která zboží převážela. Nyní bude zboží z výroby do skladů odcházet kontinuálně a bude se skladovat v regálovém systému,“ přiblížil Zdeněk Dvořák, technický ředitel společnosti Crystalite Bohemia.

„Ono to není jen o autech, ale především o různých manipulacích s našimi výrobky. Dříve jsme je vyrobili, vezli na uskladnění a pak jsme je ještě několikrát převáželi. Riziko poškození tak bylo mnohonásobně vyšší,“ upřesnil Damir Dordevič, generální ředitel společnosti Crystalite Bohemia.

„Neustále hledáme cesty, jak všechny procesy, ve výrobě i následném skladování a expedici,  zefektivňovat. Je to dáno několika faktory, ať už tlakem na optimalizaci nákladů, tak i prostým vývojem trhu práce a rostoucími mzdovými náklady,“ vysvětlil Dordevič.

Samotný most přes silnici měří 110 metrů a v budově skladu na něj navazuje ještě 12 metrů dlouhý odkládací dopravník. „Kapacita pásového dopravníku je 200 až 400 palet za čtyřiadvacet hodin. Dá se však zrychlit a přepravíme téměř neomezené množství zboží. Na naši produkci to bohatě stačí,“ vyzdvihl Dvořák. „Zboží se přepravuje na klasických europaletách, to znamená rozměr 80 na 120 centimetrů, maximální výška palety je 180 centimetrů a váha pak je 800 kilogramů,“ dodal.

V souvislosti se zmíněnou novinkou nebyl nikdo propuštěn. „Zaměstnanci nebyli přímo zavázaní jen na samotný převoz. Mají i další náplň práce, tudíž jim bude nyní zbývat více času na činnosti, která jsou důležitější,“ podotkl personální ředitel Jan Vaněk.

Stavba byla zahájena v březnu letošního roku. „Celá akce byla budována z důvodu optimalizace skladového hospodářství a obecně logistiky naší firmy. Původní záměr výstavby vznikl už v roce 2016,“ sdělil Dvořák.

„Maximální investice, kterou jsme chtěli do tohoto zařízení vložit, byla 28 milionů korun, ovšem výsledkem poptávkového řízení na dodávku celého projektu jsme nakonec dosáhli částky 23 milionů korun. Snížení ceny se přitom nepromítlo do námi požadovaného technického řešení a výkonu, ale bylo dáno spíše několika významnými úsporami, které nám byli dodavatelé schopni nabídnout,“ vyzdvihl Dvořák.

Kapacitu skladu by chtělo vedení sklárny ještě navýšit. „Do budoucna bychom chtěli téměř všechno zboží přesunout do skladu za silnicí. V současné době tam máme asi osm a půl tisíce skladovacích míst a chtěli bychom je rozšířit o dalších zhruba devět a půl tisíce míst. S výstavbou tohoto skladového areálu počítáme v příštím roce,“ nastínil Dvořák plány do budoucna.