Je to zklamání. Starosta Břevnice na Havlíčkobrodsku Jiří Čejka považoval semafor na výjezdu od Břevnice na severovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu za otázku bezpečnosti. „Probírali jsme to na obci a máme z budoucí dopravní situace obavy. Vozím děti do Brodu do školy a už teď máme problém na severovýchodní obchvat bezpečně vyjet. Problémy jsou hlavně zleva. Obávám se, že až otevřou jihovýchodní obchvat Brodu a doprava na silnici zhoustne, nedostaneme se na silnici skoro vůbec,“ řekl Deníku.

Oprava silnice ze Ždírce na Jitkov končí, auta místem projedou v pátek 3. listopadu odpoledne. Foto: poskytlo ŘSD
Cesta z Brodu na Pardubice bez objížďky. Uzavírka u Ždírce končí

Stejnou zkušenost má v Břevnici také Ondřej Tesař, starosta sboru dobrovolných hasičů. „V dopravní špičce není vůbec jednoduché na obchvat vyjet,“ konstatoval. Ale jak dodal, chápe, že příliš mnoho semaforů na jedné silnici není nejlepší řešení. „Obchvat by ztrácel smysl. I tak se domnívám, že bude problémů dost hlavně v zimě. Až nachumelí, kamiony směrem na Kyjovskou nevyjedou a provoz se na obchvatu zastaví,“ poznamenal.

Sepsali petici

Obyvatelé Vršovic kvůli semaforu loni sepsali petici. Na to Deník upozornila jedna z obyvatelek Ivana Žáčková. „Jednali jsme o tom s brodskou radnicí už před rokem. Místostarosta Honzárek řekl, že nám vyhovět nelze. Nelíbí se nám to. Manžel jezdí do práce z Vršovic denně. Máme obavy, jak bude vypadat doprava až otevřou jihovýchodní obchvat,“ povzdechla si.

Jedním z těch, kteří petici na Vršovicích podepsali, byl Viktor Ponc. „Podepsali to na Vršovicích skoro všichni a celá obec Břevnice. Podle místostarosty Honzárka tady semafor být nemůže. Jenže už teď si někteří řidiči plánují, že až otevřou jihovýchodní obchvat, na silnici od Vršovic vůbec jezdit nebudou. Pojedou zkratkou přes vršovický tunel. Silnice je ale strmá a nepřehledná. Jezdit se tudy nesmí. Jakmile někoho uvidím, volám policii,“ zdůraznil Ponc.

Zdroj: Deník/Štěpánka Saadouni

Podle místostarosty Libora Honzárka u Vršovic semafor nebude. Pouze běžná křižovatka. „Jednali jsme o tom i s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Došli jsme k názoru, že dva semafory u Cihláře a na Kyjovské dokážou intenzitu dopravy zmírnit, takže další semafor na Břevnické nebude. Tři semafory po sto metrech? To by mohlo výrazně zhoršit komfort dopravy na severovýchodním obchvatu,“ vysvětlil Deníku.

Stavba jihovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu.
FOTO: Stavba obchvatu Brodu pokračuje dle plánu. Hotovo má být do konce roku

Peticí obyvatel Vršovic se radnice zabývala už loni. Vypracované posudky nutnou přítomnost semaforů na této křižovatce nenaznačovaly. Počet odbočujících vozidel není tak vysoký jako na křižovatce Kyjovská a Chotěbořská u rybníka Cihlář. Jak poznamenala naposledy Marie Tesařová z ŘSD, nejsou tři semafory za sebou na tak krátkém úseku s ohledem na kvalitu dopravy šťastné řešení.

Semafory rozdělily řidiče

Semafory na severovýchodním obchvatu Brodu ještě nesvítí, ale už rozdělily řidiče na dva nesmiřitelné tábory. Jedni semafory odmítají a prorokují, že kvůli nim bude severovýchodní obchvat věčně ucpaný. Ti, kteří poblíž obchvatu bydlí, si stěžují, že se bez semaforů nedostanou autem z domu.

Osazení světelné signalizace na křižovatky s obchvatem platí město Havlíčkův Brod. Jedna křižovatka tak vyjde zhruba na tři až pět milionů korun. Semafory jsou jen dočasné řešení. ŘSD plánuje do budoucna severovýchodní obchvat o kus posunout. To už pak semafory podle Honzárka nebudou potřeba.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Nová sportovní hala v Brodě je po kolaudaci. Podívejte se dovnitř

Zdroj: Deník/Štěpánka Saadouni