Vjezd do města po silnici třetí třídy číslo 351 od Polné a Brzkova na Jihlavsku je nemožný.

Je to další komplikace, s níž se bude až do pozdního podzimu potýkat trpělivost už tak zkoušených řidičů při průjezdu Přibyslaví.

Jak již Deník referoval, do města není možné vjet přímo od Havlíčkova Brodu po silnici první třídy číslo 19, brání tomu sanace svahu nad Doberským potokem ve vsi Dobrá. Objížďka vede přes Keřkov a Hesov a podle plánu by měla trvat do 31. července.

„Začala dlouho plánovaná rekonstrukce mostu, který byl ve velmi špatném technickém stavu. Práce nebudou jednoduché, dělníci a těžká technika se budou pohybovat nad trolejemi a kolejemi. V některých dnech, zejména v noci, bude železniční provoz omezen, vlaky budou projíždět pouze po jedné koleji," řekl Jaroslav Teplan z odboru dopravy Městského úřadu v Havlíčkově Brodě.

Vítěz výběrového řízení vycouval

Komplikace začaly ještě dříve, než se včera ráno bagr havlíčkobrodské firmy Brabec poprvé zakousl do silničního svršku a začal odstraňovat dlažební kostky. Podle Teplanových slov zádrhel způsobil vítěz výběrového řízení.

Firma Griv z Českých Budějovic si zakázku nakonec bez závažného důvodu rozmyslela a odstoupila. Díla se tak ujala společnost Stavba mostů Praha CZ.

Ta na svých webových stránkách mimo jiné uvádí, že má za sebou například úspěšnou realizaci zavěšených mostů přes Labe v Nymburku a přes Ohři v Karlových Varech.

Současně zdůrazňuje svoji českou jedinečnost, kterou je  schopnost aplikovat příčné prefabrikáty při stavbě mostů.

Druhým hlavním dodavatelem je brněnská firma Mitrenga-stavby. „Okolnost, že vítěz výběrového řízení vycouval, má na svědomí, že původní termín zprovoznění mostu 30. září se posune nejméně o jeden měsíc a podle počasí možná také o víc," poznamenal Teplan.

Řidiči zatím zřejmě příliš nevěří aktuálnímu dopravnímu značení, že se ocitají ve slepé silnici, a zejména ti od Polné včera dojížděli až k mostu.

Teprve když se na vlastní oči přesvědčili, že železniční trať v Poříčí po mostě nepřekonají, svá auta otáčeli a vraceli se zpět na křižovatku silniček pod takzvanou Borovinou.

Od ní pak přes Dolní Jablonnou a kolem rybníka Asuán dojížděli do Přibyslavi.

Nákladní vozy toto řešení ale k dispozici nemají, musejí jet z Polné přes Věžnici, Šlapanov a Dvorek.

Ivo Havlík