Ptají se s trochou nadsázky majitelé havlíčkobrodských prodejen květinářství a cukráren, které Deník v souvislosti s dnešním svátkem zamilovaných oslovil. Jednoznačně tak dali najevo, že dřívější hojné nákupy související s tímto „importovaným" svátkem jsou již minulostí. A současně poznamenali, že Valentýn je dnes už jen záležitostí supermarketů a jejich reklamních akcí a marketingových strategií.

„Přestože jsme připraveni našim zákazníkům nabídnout nejen květiny, a to již ryze jarní, tedy tulipány, narcisy, hyacinty či petrklíče a k nim i celou škálu dárkového sortimentu, neočekávám, že zamilovaní budou brát naše obchody v Dolní ulici a Na Výšině útokem," konstatoval například majitel vyhlášeného havlíčkobrodského zahradnictví Ladislav Křesťan. „Pokles poptávky jsme ale zaznamenali již v předloňském a loňském roce, dnešek je jen pokračováním a potvrzením tohoto trendu," poznamenal Křesťan.

Zcela běžný den očekávají také v havlíčkobrodské Cukrárně U Hrušků. Sdělil to majitel podniku Karel Pavlíček.

„Žádnou zvýšenou poptávku neevidujeme, prožijeme obvyklý a normální čtvrtek," řekl Pavlíček a také on poznamenal, že případní valentýnští nakupující si v cukrárně rozhodně vyberou a s prázdnou neodejdou.

Stačil letmý pohled do havlíčkobrodských supermarketů a hned bylo jasné, že jejich marketing s Valentýnem počítá s jako každým jiným svátkem. Regály byly plné obvyklého „srdíčkového" zboží.

„Spojím každodenní nákup s nákupem nějaké té sladkosti a zítra se ještě někde stavím pro kytičku," usmál se Jaroslav Kempa z Havlíčkova Brodu při nákupu v Kauflandu. „Ne, že by mi ten svátek nějak přirostl k srdci, tak to ne, ale partnerku to potěší. Nikdy nekupuji nic kýčovitého, spíš to, co má ráda," dodal Kempa.