Kromě hlavního investora Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má na budoucí trase své zájmy i havlíčkobrodská radnice. V majetku města budou totiž u obchvatu chodníky a veřejná osvětlení. Z toho důvodu radnice jedná s osmi lidmi, kteří mají své pozemky na trase budoucího obchvatu města.

„Šest lidí již podepsalo smlouvu. Další dva vlastníci pozemků jsou v jednání. Předpokládám, že během pár týdnů dojde i zde k podepsání smlouvy a bude vše vyřízeno," uvedl místostarosta Havlíčkova Brodu Čeněk Jůzl. Ten dodal, že jde svým rozsahem o malé pozemky.

„Naše objekty většinou jen zčásti zasahují na cizí pozemky, například budoucí chodník u bývalého hostince Selská jizba či chodník v blízkosti společnosti Futaba," vysvětlil Jůzl. Ten podotkl, že jedna majitelka pochází dokonce až ze Švýcarska.

Naopak výkup pozemků na trase jihovýchodního obchvatu je stále na stejném bodě, kde již začátkem roku bylo zahájeno vyvlastňovací řízení. „Čekáme na stavební úřad, tedy na pravomocné rozhodnutí o vyvlastnění," řekla ředitelka jihlavského ŘSD Marie Tesařová. Ta dodala, že následně se bude pokračovat dál a stavbě obchvatu nebude již nic bránit. „Majitel daného pozemku využívá všechny kroky, které naše legislativa nabízí, tedy má na to plné právo. Nelze tedy říct, kdy bude proces vyvlastnění pravomocný," pokračovala Tesařová.

Nová přes čtyři kilometry dlouhá silnice má vést od výpadovky na Žďár nad Sázavou a Pardubice směrem k Jihlavě a dálnici D1. Na obchvatu vznikne celkem jedenáct mostů a dvě mimoúrovňové křižovatky. Na obou koncích pak budou kruhové objezdy.

Havlíčkobrodská radnice si od nového obchvatu slibuje především to, že odvede tranzitní dopravu z centra města, zejména pak z přetížené Masarykovy a Žižkovy ulice, po kterých denně projedou až tisíce aut.

Stavbu mimoúrovňové křižovatky na trase obchvatu zaplatí stát. Původně měla tuto křižovatku financovat havlíčkobrodská radnice, která tak ušetří třicet čtyři milionů korun.