Společnost Amylon Havlíčkův Brod tam totiž získala prestižní značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2014". V soutěžní kategorii Ostatní potravinářské výrobky byla Amylonu udělena za pudink s příchutěmi banánu a karamelu.
„Do soutěže, jejímž odborným garantem je Výzkumný ústav potravinářský a nad kterou převzal záštitu předseda Senátu ČR Milan Štěch, jsme se letos přihlásili vůbec poprvé. A to se čtyřmi pudinky a také s krémem na dukátové buchtičky," uvedl ředitel společnosti Amylon Havlíčkův Brod Vladimír Zeman. „Pudink s příchutěmi banánu a karamelu, který odborná porota nakonec ocenila nejvyšší známkou, budeme moci nyní distribuovat na trh s označením Česká chuťovka 2014," řekl Zeman. Ten považuje úspěch v soutěži především za potvrzení kvality výrobního programu a zvolených technologií havlíčkobrodského Amylonu a také za dobrou propagaci firmy ve vztahu k odběratelům a koncovým zákazníkům.
Česká chuťovka ale není zdaleka jediným oceněním, které výrobky společnosti Amylon v posledních letech získaly. Za všechny uveďme například bramborové knedlíky, které obdržely značku Vysočina regionální produkt a Klasa, nebo pudink s vanilkovou příchutí, který firma již také po nějakou dobu prodává právě s označením Klasa.
Uvedené druhy pudinků Amylon vyrábí a prodává již druhým rokem, společně s jedenácti dalšími, v populární retro edici. „Návrat k původnímu designu obalu, jemuž vévodí spokojené dítě se lžičkou v ruce a nad talířkem pudinku, ocenila především starší generace našich zákazníků. Šlo o dobrý marketingový tah, který zaujal a na trhu zabodoval," podotkl Zeman.
Havlíčkobrodský Amylon vyrábí v současné době na padesát druhů výrobků v takzvané konvenční kvalitě. Jde například o již zmíněné bramborové knedlíky, halušky, škubánky, zahušťovadla, trojobal, pizzu a mnohé další. Těmi zásobuje především tuzemský trh a dále trhy na Slovensku a Maďarsku.
Nové trhy ve Skandinávii?
Dalších šestnáct druhů navíc produkuje ve stále žádanější biokvalitě. „I tyto výrobky nacházejí zákazníky u nás, ale především pak v Polsku, na Slovensku a také v Srbsku, kam se nám nově podařilo proniknout," pokračoval Zeman. Ten v této souvislosti dodal, že produkci Amylonu poznají s největší pravděpodobností, a již v dohledné době, i odběratelé a hospodyňky ve Skandinávii.
Není bez zajímavosti, že vývojáři Amylonu uvedou každoročně na trh jednu nebo dvě novinky. Ani nadcházející rok nebude výjimkou a podle Zemana půjde o produkt, který na trhu není a doposud nikdy nebyl. „Vývoj nového výrobku, nebo nové řady, trvá obvykle půl až tři čtvrtě roku. Zakládáme si na tom, že finální výrobek necháváme degustovat lidmi všech věkových kategorií. Musí prostě chutnat všem," zdůraznil Zeman.
Vyhlašovatelem Česká chuťovky je pražská společnost Sympex Group. Letošního v pořadí již šestého ročníku se zúčastnilo, a to ve všech vyhlášených kategoriích, 47 výrobců s 82 výrobky. Značku uděluje hodnotitelská komise nezávislých odborníků.
„Značka Česká chuťovka si získává stále větší oblibu nejen mezi výrobci potravin, ale i u distributorů a spotřebitelů. Srozumitelně totiž sděluje zákazníkům, že oceněný výrobek je nejen českého původu, ale že je také zaručeně kvalitní a chutný," uvedla za pořadatele Valentina Berseněva Tůmová, ředitelka reklamní agentury Anděl.
Ta dodala, že soutěž se snaží podporovat i trendy směřující ke správné výživě a zdravotnímu stylu tím, že upřednostňuje kvalitu před kvantitou.