Zakázka měla šibeniční termín: „Poté, co jsme zvítězili ve výběrovém řízení, jsme kompletní zadání dostali 23. ledna. Šli jsme do určitého rizika. Zařízení, jehož výroba trvá zhruba pět měsíců, jsme my zvládli zrealizovat za pouhých 65 dnů,“ prozradil manažer projektu Zdeněk Holas.

Přesun obrovského kolosu na přepravní kamion nebyl nijak jednoduchý. Pod dohledem dvou autojeřábníků trvala celá akce čtyři hodiny.

Teprve poté mohl nadměrný náklad vyjet do ulic směrem do ostravského pivovaru Ostravar, který patří pod skupinu Pivovary Staropramen.

Hlavně pomalu

„Tohle zase není nic složitého. Už jsme převáželi i větší náklad,“ podotýká s jistotou jeden ze šoférů, sledujíc manévry autojeřábníka. Výměnu mašiny, která vyjela z chotěbořské firmy NATE, však v Ostravě provázejí další úpravy, jako je zvětšení haly o šest metrů nebo otevření stropu.

Samotná superrychlá výroba myčky lahví si vyžadovala především přeorganizování výroby. Na montáži myčky pracovalo osmnáct až dvacet zaměstnanců.

„Museli absolvovat prodloužené, dvojité i víkendové směny. Samozřejmě jejich ochota a pracovitost bude po zásluze odměněna,“ slibuje manažer projektu a referent obchodní skupiny v společnosti NATE Holas.

Autojeřábník Aleš Pavlíček si v sobotu zapsal do historie své kariéry nejtěžší přesun. „Největší váhu, kterou jsem přesouval, zatím měl stroj v Plastimatu – ten vážil 25 tun,“ vzpomíná Pavlíček. „Jinak pracuji klasicky na stavbách, rekonstrukcích silnic, takže většinou zvedám koleje,“ prozrazuje. Práce s takto těžkým nákladem není vůbec jednoduchá.

„Musí se hlavně pomalu, nikam nespěchat. Občas je to trochu nebezpečné,“ přiznává Aleš Pavlíček.

Celá akce dopadla bez větších problémů. Ve srovnání s původním plánem se z areálu firmy podařilo vyjet jen s hodinovým zpožděním.