Investice činí zhruba 300 tisíc korun. Pokud by město chtělo zrekonstruovat přechody všechny, muselo by mít miliony. „Na úpravu přechodů jsme vypsali soutěž, bude se jednat konkrétně o dva přechody.  Jeden je u budovy základní školy, druhý je u Magic baru nedaleko vlakového nádraží," upřesnil starosta Jan Martinec s tím, že slovo záchrana je namístě, protože při nečinnosti by byly přechody zrušeny. Příslušný projekt zpracovala kancelář DMC Havlíčkův Brod.

Nepůjde rozhodně o žádné malé úpravy. Jaké to budou úpravy, Martinec následně popsal.

Přechod na Chrudimské ulici u základní školy bude zachován ve stávající šíři, ale musí být oboustranně nasvícen speciálními světly. Přechod na Brodské u Magic baru, který „jede" v nonstop režimu, bude zachován, ale musí být oboustranně nasvícen.
Velmi využívaný přechod u cukrárny DIPP bude bohužel zrušen.

„Současný přechod u cukrárny Dipp je situován šikmo k ose silnice a je dlouhý devět metrů, takže z hlediska normy nevyhovuje směrově ani délkou. Napřímení přechodu a zkrácení na požadovaných osm metrů brání autobusové zastávky a výjezd od domu číslo popisné 124," upřesňuje starosta.

„Chodci, kteří byli zvyklí přechody v určitém místě používat, to budou dělat, i když tam přechody nebudou. Tady z okna je to vidět skoro každý den," zhodnotili situaci návštěvníci ždírecké cukrárny, například paní Věra ze Ždírce.

Dojde i na místní ždírecké části

Tento přechod ale bude nadále sloužit občanům města pouze jako místo pro přecházení, kde chodec nemá přednost před projíždějícími vozidly. Nevyhovující současným normám podle odboru dopravy nejsou jen přechody ve městě, ale i v dalších místních částech. „Přechody pro chodce na Novém Ransku, Benátkách, Kohoutově a Údavech budou projekčně řešeny až po vyřešení přechodů Ždíreckých.

Jedná se opět o přechody, kde budou nutné větší stavební úpravy vyžadující nejen náročnou projektovou přípravu, ale zejména hodně peněz na realizaci," zdůrazňuje Martinec.

Problematika řešení přechodů pro chodce je složitá a finančně náročná. „Město podalo letos  žádost o dotaci z Fondu Vysočiny z grantu Bezpečná silnice 2012 a předpokládalo, že nejméně tři přechody upravíme. U žádosti o dotaci je ovšem výsledek nejistý a nám bohužel žádost nevyšla, protože v rámci kraje je takříkajíc natažených rukou pro dotace určitě hodně," povzdechl si starosta Martinec.v Po jednání s dopravní policií, krajským úřadem a ŘSD Brno se našlo řešení, které lze v dané situaci je to maximum možného.

Podle dopravního inženýra Karla Kadečky z Dopravního inspektorátu Územního odboru Havlíčkův Brod Policie ČR dopravní inspektorát provedl revizi, která se konala v rámci přechodů pro chodce v rámci celého Kraje Vysočina, Ždírec není výjimkou, problémy s některými silničními přechody jsou téměř ve všech městech regionu, včetně Havlíčkova Brodu. „Správci komunikací byli informováni. Některé přechody byly neosvětlené, nebo příliš dlouhé. Tyto přechody pro chodce nejsou bezpečné a neměly by se dál používat," vysvětluje dopravní inženýr.

Zmizení přechodu pro chodce v Havlíčkově Brodě na silničním obchvatu dělá starosti především matkám s kočárky, které tudy musejí chodit denně a proto se, jak zdůrazňují, necítí při přecházení bezpečně.