Projektový tým Milana Topola zahájil na trati přípravné práce zkraje dubna. Velké výluky na trati začnou během července letošního roku.

„Letos budou stavbaři provádět především rekonstrukci tří silničních nadjezdů nad tratí a železničního mostu přes Sázavu u přibyslavského nádraží,“ sdělil Deníku mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. V roce 2025 je na řadě rekonstrukce stanice Přibyslav a jedné koleje včetně trakčního vedení na celém úseku. „V roce 2026 potom tytéž práce proběhnou ve zbývající koleji a rekonstrukcí projde celá stanice Pohled. Na velké výluky tedy na tomto úseku dojde zejména v příštím a přespříštím roce,“ upřesnil mluvčí.

Než se začne stavět, je třeba i bourat. „Pokračuje rekonstrukce dráhy v úseku Pohled a Přibyslav, jejíž součástí je i bourání dvou mostů ve vlastnictví města Přibyslav. Nově vystavěné mosty budou opět předány do majetku města,“ informoval starosta Přibyslavi Martin Kamarád.

Jak Kamarád vysvětlil Deníku, jedná se o mosty nad tratí, které neslouží pro silniční dopravu, ale spíš jako přejezdy pro zemědělce nebo cesta pro pěší. Jeden je v Poříčí, místní části Přibyslavi, další kousek od další místní části Hesov.

Stavbaři již podle Gavendy zřídili přístupové komunikace k trati a jednotlivým objektům. „Ve stanici Přibyslav začali se stavbou základů pro nové stožáry trakčního vedení,“ doplnil mluvčí Správy železnic.

Stavební dělníci v červnu například překládají kabely v lokalitách silničních nadjezdů. „Budují základy pro trakční vedení v Přibyslavi i Pohledu a zřizují provizorní přechod pro cestující v zastávce Stříbrné Hory,“ informoval Gavenda.

Zastávka Stříbrné Hory dostane úplně nové nástupiště. Milan Baloun je ve Stříbrných Horách starostou dobrovolných hasičů. „Uvidíme, necháme se překvapit. Slyšel jsem o podchodu, ten je podle mého soudu v Horách na zastávce zbytečný. Uvítali bychom ale moderní příjemné čekárny a zpevnění cest od zastávek,“ řekl Deníku.

V Přibyslavi pokračují práce na rekonstrukci mostu přes Sázavu, dělníci montují mostní provizorium.

Práce mezi Přibyslaví a Pohledem zajišťuje společnost Chládek a Tintěra, celkové investiční náklady stavby dosahují přibližně 2,9 miliardy korun bez daně. Dotací více než dvě miliardy korun na tuto stavbu přispívá podle Gavendy Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. S kompletním dokončením všech prací se počítá na jaře 2027.

Rekonstrukce trati Přibyslav - Pohled:

  • První práce začnou v polovině dubna, hlavní výluka v létě
  • Konec v roce 2027
  • Délka úseku osm kilometrů
  • Po dobu výluky - jednokolejný provoz
  • Promění se nástupiště a zastávky Pohled, Stříbrné Hory, Hesov, Přibyslav
  • Trať zrychlí dopravu na 160 kilometrů v hodině
  • Práce provede stavební firma Chládek a Tintěra
  • Cena prací 2,9 miliardy korun s dotací z Evropské unie